Nowy użytkownik serwisu Nie pamiętam hasła

 

Muzyka powinna zapalać płomień w sercu mężczyzny i napełniać łzami oczy kobiet

 

      Ludwig van Beethoven

Opery

Opera Wrocławska

31-07-2008
Opera Wrocławska
Opera Wrocławska
(fot. Marek Grotowski)
Opera Wrocławska
(fot. Marek Grotowski)
Opera Wrocławska
(fot. Marek Grotowski)
Opera Wrocławska
(fot. Marek Grotowski)
Opera Wrocławska
(fot. Marek Grotowski)
Opera Wrocławska
(fot. Marek Grotowski)
Opera Wrocławska
(fot. Marek Grotowski)

Opera Wrocławska


50 - 066 Wrocław

ul. Świdnicka 35

 


Strona główna Opery Wrocławskiej

Repertuar

Bilety i Rezerwacja

 

Godziny pracy kasy biletowej w budynku Opery:
poniedziałek-piątek 09.00-19.00
sobota: 12.00-19.00
niedziela: 14.30-17.00

tel. 071 370 88 80; 071 372 43 57

 

 

Dyrektor    
Ewa Michnik
Kierownik muzyczny    
Tomasz Szreder

 

 

Opera Wrocławska jest jednym z największych i najbardziej znaczących teatrów operowych w Polsce. Od 1995 r. działa pod kierunkiem prof. Ewy Michnik, wybitnego dyrygenta współpracującego z takimi orkiestrami i teatrami operowymi, jak m.in.: Filharmonia Praska, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Deutsche Bach Orchester w Hamburgu, Orkiestra Symfoniczna w Norymberdze, Kammer Wiener Oper.     

Teatr operowy we Wrocławiu jako jedyny w Polsce od 1997 r. realizuje tzw. superwidowiska, spektakle przygotowywane w niekonwencjonalnych, dużych przestrzeniach dla wielotysięcznej widowni, z udziałem kilkusetosobowych zespołów wykonawczych, przy wykorzystaniu monumentalnych dekoracji i efektów specjalnych. Najczęściej do tych przedsięwzięć wykorzystywane są zabytkowe wnętrza Hali Ludowej, cenionej ze względu na wspaniałą architekturę. Widowiska te spotykają się z ogromnym zainteresowaniem mediów oraz publiczności przybywającej na spektakle z całej Polski oraz z zagranicy. Opera Wrocławska realizuje także podobne pod względem rozmachu inscenizacyjnego przedstawienia plenerowe, zaskakując nimi zarówno stałych widzów, jak i licznych turystów muzycznych odwiedzających Wrocław. Największym wydarzeniem było wystawienie na rzece Odrze w czerwcu 2003 r. Giocondy. 6 spektakli obejrzało wtedy łącznie ponad 30 tysięcy widzów.

Największym projektem zrealizowanym przez Operę Wrocławską było wystawienie całej tetralogii Richarda Wagnera "Pierścień Nibelunga". Było to wydarzenie ze wszech miar wyjątkowe – zarówno ze względu na skalę realizacji (spektakle prezentujemy na wielkiej scenie wrocławskiej Hali Ludowej), jak też z uwagi na materię dzieła, stawiającą ogromne wyzwania przed zespołem każdego teatru operowego na świecie. Niezwykła architektura Hali stworzyła niepowtarzalną scenerię, która w połączeniu ze wspaniałymi dekoracjami nadała wrocławskiej inscenizacji dodatkowych walorów, podkreślając monumentalizm dzieła Wagnera. Ranga tego projektu była tym większa, że jest to pierwsza od 1945 r. we Wrocławiu, a druga w Polsce (po warszawskiej inscenizacji z lat 70-tych) realizacja wielkiego dramatu muzycznego Wagnera. Nasze przedsięwzięcie rozpoczęliśmy w październiku 2003 r. premierą opery "Złoto Renu".

Spektakl wzbudził wielkie zainteresowanie w całej Polsce oraz za granicą: 4 spektakle "Złota Renu" we wrocławskiej Hali Ludowej obejrzało łącznie 14 tysięcy osób. Jest to rzecz niezwykła w całej Europie, aby dzieła operowe Ryszarda Wagnera oglądała jednorazowo tak ogromna widownia. W opinii większości krytyki muzycznej, dziennikarzy i widzów powstał spektakl ogromnej urody, który był wart tak olbrzymiego wysiłku organizacyjnego i finansowego. Również Wolfgang Wagner, wnuk Ryszarda Wagnera i dyrektor słynnego Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth, który był obecny na premierze, nie szczędził nam słów uznania.

W czerwcu 2007 roku, w ramach Letniego Festiwalu na Wodzie, Opera Wrocławska zrealizowała spektakl Gaetano Donizettiego "Napój miłosny". Podczas sześciu czerwcowych wieczorów akwen stawu przy Pergoli w Parku Szczytnickim zamienił się w wioskę rybacką. Zbudowane zostały tratwy i pomosty,a na brzegach pojawiły się wojskowe namioty. Na scenie wystąpiły gwiazdy międzynarodowych scen operowych i znakomici polscy śpiewacy, m.in. Maria Costanza Nocentini z Włoch, Hiszpan Xavier Moreno, Amerykanin Gregory Turay, Roberto Accurso z Włoch oraz Rafał Bartmiński, Dorota Wójcik i Bogusław Szynalski. Spektakl wyreżyserował Michał Znaniecki. Na widowni przy Pergoli zasiadło podczas 6 spektakli około 20 tysięcy widzów.

Kolejnym megawidowskiem przygotowanym przez zespół Opery Wrocławskiej był "Borys Godunow" Modesta Musorgskiego. Reżyserem spektaklu w Hali Stulecia był słynny rosyjski twórca - Yuri Alexandrow. W partii tytułowej wystąpił Janusz Monarcha, niegdyś solista Opery Wrocławskiej, od lat członek zespołu Wiener Stadtsoper, a Dymitra zaśpiewał Leonid Zakhozhaev z Teatru Maryjskiego w Sankt Petersburgu

Podczas 10 lat (1997-2007) Opera Wrocławska pod kierownictwem Ewy Michnik zrealizowała 15 inscenizacji wielkich spektakli operowych. W sumie zaprezentowano 100 spektakli, które obejrzało prawie 315 tysięcy widzów.
Nic dziwnego, że te spotkania z operą, a szczególnie ogromne nimi zainteresowanie, określono "wrocławskim fenomenem".

 

http://www.opera.wroclaw.pl

  Copyright © Audiofil.pl 2010
Kopiowanie lub rozpowszechnianie materiałów ze strony www.audiofil.pl bez uzyskania zgody zabronione.
Realizacja: Ideo
Powered by: Edito CMS